"Hur vi byggde Windenburg i The Sims 4"
(Från TheSims.com)
 
I The Sims 4 Trevligt tillsammans Expansion Pack presenterar vi Windenburg, en europeiskt inspirerad värld som inte liknar något du sett förut i The Sims 4, komplett med gamla ruiner, kaféer och diskotek. Vi visste redan tidigt i utvecklingen av expansionen att vi ville göra något mer europeiskt, men det krävdes en hel del experimenterande för att ta oss från de tidiga diskussionerna till den version som släpps med spelet i december.
 
 
Europa är en enorm kontinent med oräkneliga arkitekturstilar och subkulturer så vi insåg att vi behövde skapa något unikt, som ändå kändes äkta. Vi ville att Windenburg skulle kännas som om det går att hitta på olika ställen i Europa, samtidigt som det är en egen, särpräglad plats. Vi har samlat ihop en del av de koncept som visar hur vi hamnade där vi är nu, från de första skisserna till nästan färdiga bilder. Allt i konceptgrafiken kommer inte med i det färdiga spelet, men vi ville visa er hela processen. 
 
I början utforskade våra konceptgrafiker en massa olika idéer för att komma på hur Windenburg skulle se ut. Skulle det vara som en del av "gamla stan" eller mer som en öppen landsbygd? Skulle det ligga bland kullar? Skulle det innehålla allt av det ovanstående?
 
När vi började fylla ut den nya platsen blev det tydligt att reglerna för arkitekturen i det klassiska Europa är väldigt annorlunda från de saker som simmarnas värld fyllts av förut. Närmare bestämt variationen – eftersom många av städerna vi använde som referens var flera hundra år gamla, så var byggnaderna lika gamla. Mellan de gamla byggnaderna ligger nyare hus utslängda, och skapar en otroligt unik estetik som vi verkligen ville ta till oss. Den här blandningen av gammalt och nytt känns speciellt europeisk och vi ville se till att fånga det i Windenburg. 
 
 
För att anamma den här stilblandningen var vi tvungna att tänja på de klassiska arkitekturreglerna och hitta ett sätt att slå ihop de oförenliga bitarna. Våra grafiker började experimentera med olika stilar på bostadsarkitektur och lekte med olika motiv, för att se hur de passade ihop. I slutänden satsade vi på något som är en slags modern tudor – en blandning av modern konstruktion och den sortens byggnader som uppfördes under 1500-talets England.
 
 
När vi bestämt oss för det estetiska och hur det skulle se ut i liten skala, var vi tvungna att ta ett steg bakåt och fundera på den stora bilden. Här är en titt på hur vi ville att kartan skulle se ut – och det är ganska nära den layout man kan se i spelet! Det finns en utsiktsplats på piren i affärsdistriktet där man kan se tecken på varje särskilt kvarter, från landsbygd med böljande tallklädda kullar och vindkraftverk i fjärran, till Gamla stan med pittoreska tudorbyggnader och ombyggda fabriker för fiskkonservering, och ön med dyra bostadshus mitt i Windenburgsjön.
 
 
På ena sidan av ön ligger platta strandområden med en fiskehamn. På andra sidan ligger en herrgård med utsikt över havet (och med lite tur kan man få syn på Windenburgs skygga sjöodjur).
 
 

När vi var klara med skisserna av kartor och arkitektur började vi skapa en del visuella bilder för att verkligen visa upp distrikten. Det finns en här (och en i början av bloggen) som både fungerade som en undersökning av hur platserna skulle se ut med simmar boende i dem och även gav ett visuellt mål åt gruppen som ansvarar för att bygga dem i spelet. Vi är verkligen nöjda med hur nära vi lyckats återskapa dem i spelet och ännu mer entusiastiska över de olika element vi lyckades bygga ut under utvecklingen – till och med den där statyn kom med!

Vi hoppas att ni gillade den här tjuvtitten bakom kulisserna i Windenburg från The Sims 4 Trevligt tillsammans. Vi längtar efter att få se era moderna tudorbyggnader samsas med våra i december! 

 


Jag längtar som tusan till de här expansionspaketet (som jag har sagt förut också) Så nyfiken på hur Windenburg ser ut och vad man kan utforska etc.. Känner verkligen att sims 4 behöver fler världar, håller ni inte med? och är ni lika taggade som jag?  :)